fredag 31 december 2010

Årets sista dag

Det är full fart här hemma idag, fast nu pausar jag lite medan golven torkar. Ska ta och göra lite lunch snart - få se vad det blir. Något lättare i alla fall.

Dukningen inför ikväll är färdig i alla fall. Vitt/Svart/Lila går det i. Blev rätt nöjd med det. Maten ligger i kylen, färdig. Ska bara göra klyftpotatis sen. Efterrätten ska snart göras också, och även förrätten. Men det tar inte så lång stund. Kommer hit ett par ikväll, ska bli trevligt.

Jag har läst på lite om GI sista dagarna och ska ge det ett försök. Jag tycker fortfarande att det är rätt likt LCHF ändå, förutom att man äter vissa kolhydrater då. Ger lite mer frihet och det är något som även min sambo kan hoppa på utan att känslan av försakelse dyker upp. Hittade ett rätt bra års-förslag eller vad man nu ska säga. Hur man förändrar sitt liv på ett år. Tips på vad man gör varje månad så att säga. Den är några år gammal, men den bör ju funka även för 2011. Eller vad tror ni?  =)

Nu tror jag golven torkat så det är bäst att sätta lite fart igen. Risotto kanske vore gott till lunch. Har en påse kvar sen vi var i Italien i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar