måndag 20 december 2010

Vilken väg?

Jag har under hela mitt liv varit överviktig. Det finns nästan inte en enda metod som jag inte testat.
Viktväktarna
Nutrilett
Helsingörspiller
LCHF
Viktklubb
mm
mm

Känns som jag står vid ett vägskäl nu. Vilken väg ska jag ta. Inget verkar fungera för mig. Jag klarar inte av att löpa linan ut så att säga.

Psykolog skulle kunna vara en väg. Att träffa någon för att reda ut de problem som finns inom mig. Men jag är rädd för att det blir för mycket. Att jag ska må dåligt. Vill begrava det som varit och blicka framåt istället. Kan man göra så? Jag vet inte. Det är väl det jag försökt i så många år men så poppar det upp då och då och raserar min värld.

Min sambo sa i helgen när jag stod och bläddrade i en LCHF-bok i butiken: "Ska du börja med det där igen nu?". Jag vet inte svarade jag. Han tyckte inte det. Och kanske har han rätt.

*suckar*

1 januari - det är dagen som gäller.

Kanske blir det dagliga promenader, tänka på vad jag äter och så, som blir min väg.

Vilken är din väg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar