lördag 18 december 2010

Lasagne

Idag står det lasagne på menyn. Riktig lasagne, inte någon mix. Köttfärssås, ostsås och lasagneplattor. Gott gott ska det bli. Nyttigt? Nja, inte direkt kanske.

Jag har ätit - eller rättare sagt försökt äta - enligt LCHF ett par år.
Men jag börjar inse att det inte funkar fullt ut för mig. Jag vet inte. Lite delade meningar. När jag följer den dieten så mår jag bra måste jag säga. Astman blir bättre, eksem försvinner, jag är piggare och massa sånt. Men jag saknar bröd, ris, pasta, potatis för mycket. Och att då se min sambo äta det gör att jag får nån knäpp i huvudet och fuskar med annat. Äter godis, smörgåsar, bullar mm när ingen ser. Och vad händer då? Jo, jag går ju upp mer i vikt såklart.

Dumheter är vad det är.

1 januari är datumet som gäller. Ska jag återgå till LCHF? Eller ska jag hitta någon GI-variant som kanske funkar bättre? Jag vet inte än - får fundera på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar