fredag 17 december 2010

Nystart är ett intressant ord

Nystart - smaka på det!
Mycket intressant ord - tycker ni inte det?

Ibland känns det som ett ord som verkligen är NYSTART. En NY start. En ny START. Förstår ni? Att man bestämt sig och nu jävlar. NU ska nystarten ge det jag vill att det ska ge. Jag är motiverad. Laddad.

Och ibland känns nystart bara som en kliché. Ett ord att ta till när man ballat ur. Fuskat, skippat träningen, tappat kontrollen över maten. Och så vidare.

Hur ser du på ordet nystart?

Jag har gjort så många nystarter i mitt liv. Nästan så det inte känns ett dugg seriöst längre.

Har du ett annat ord istället för nystart?

1 januari 2011.
110101.
1/1-11.
Det finns många sätt att skriva det datumet.

Det är datumet som gäller för mig. Hjälp mig att klara det denna gången.

1 kommentar:

  1. Klart att vi klarar det!!! Det här är vårt år, och vår hälsas år... 11-01-01 det är starten på resten av vårt liv, och vad säger du, 11-11-11 ska vi sätta upp ett mål tills dess? Det behöver inte vara mätbart, men något som sporrar oss till att fixa det här...

    SvaraRadera