torsdag 30 december 2010

Dietkokboken

Funderade lite på att gå med i viktklubb igen - för att få översikt över vad jag äter och så. Men tyckte det var för dyrt. 500 kr för ett år. Så jag hoppade det. Hittade istället Dietkokboken. Kanske det kan vara något. 228 för ett år. Visserligen inte så man lägger in vad man äter och så, men i alla fall så man kan näringsberäkna sina recept. Och den räknar även ut ett GI/GB värde.

Ja, det blir GI denna gången. Kan inte påstå att jag kan så himla mycket om det, men ska lära mig. Rent spontant så känns det inte så stor skillnad från LCHF, förutom att man kan äta pasta, bönor, potatis etc, men i vettig mängd så att säga. För mig så känns det i alla fall som något mer varaktigt. Får hoppas jag har rätt.

1 kommentar:

  1. Hittade den också men valde matdagboken.se som jag upplever betydligt bättre.

    Hälsar Jane i Ånge.

    SvaraRadera