måndag 3 januari 2011

Börjat dagen med hyfsad GI-frukost

Tror jag i alla fall.

1 fralla (frökusar) varav den ena med bregott och ost och den andra sidan med bregott och leverpastej. Gav ett GB värde på 18.

Nybörjare som jag är på det här med GI så kan jag inte det här med värden ännu, men enligt tabell så är det bra.

Jag skaffade medlemsskap på GI Viktkoll. Måste kunna föra in maten jag äter. Dock verkar det ej finnas någon funktion där man kan lägga upp egna recept - lite synd. Men jag kan föra in vad jag äter i alla fall. Och egna recept kan jag GB beräkna på dietkokboken.se. Lite struligt kanske, men det får gå.

Jag har valt fasen nystarten vilket innebär att GB (Glykemisk balans) ska ligga mellan 11-60 per dag.
"Nystarten är för dig som vill gå ner något långsammare i vikt, men ändå uppnå GI-metodens alla positiva effekter"
Det kändes som om det är den jag kommer klara av just nu.

Lunch idag blir räkpaj. Pajdegen är gjord på smör, dinkelmjöl och keso. Fyllningen är ost, räkor, ägg och grädde. Till detta lite sallad och turkisk yoghurt.

Middag har jag inte bestämt ännu. Kan bli korvstroganoff med fullkornsris. Vi får se.

Målet då? Ja, jag har satt upp ett mål.
Jag väger nu 125 kilo.
Mitt mål är att jag 11-06-30 väger 100 kilo.
25 kilo på ett halvår borde inte vara orimligt.
Men som alltid - all viktnedgång är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar