tisdag 4 januari 2011

Svårt att hålla ihop dagarna

Halva dagarna går bra.

Frukost - inga problem. Idag åt jag 1/2 frökuse med smör och leverpastej och ett stekt ägg.
Lunch - inga problem. Idag åt jag blomkålssoppa. Lite sallad till det också - och jag tog även bönsalladen.
Sen på eftermiddagen.
De ville få med mig bort på eftermiddagsfikat - men jag hoppade det.
Då kom en arbetskamrat förbi med en bullpåse och fråga om jag inte ville ha. För svårt att stå emot så jag tackade ja. Däri låg en bit av en pistagevetekrans. Och ja - jag åt upp den på vägen hem. *suckar*
När jag kom hem då. Ostomelett med knaperstekt bacon samt 1/2 frökuse med smör och salami. Helt ok ändå. Men så åkte sambon bort och suget fanns där. Så jag åt några kakor, en handfull chips och ett par smörgåsar. Jag blir så TRÖTT på mig själv.

Är nervös för nästa vecka. Då åker sambo iväg på jobb måndag - fredag. Samma som i december då jag spårade ur totalt med maten. Isch isch isch.

I morgon SKA jag klara det hela bättre. Jag bara måste. Fasiken. Tror jag ska sätta en gummisnodd runt handleden så jag kan snärta den när jag får fuskbehoven inom mig.
Hur gör du för att stå emot??

Köpte bilagan till GT idag - GI och hälsa. Fanns massor med recept där i. Ska ta och finläsa dem sedan och markera de jag tycker verkar gott.

För jag SKA klara detta!
Sambon nämnde förut att när han jobbar på hemmafronten igen så kan även han tänka sig att hoppa på detta - vore trevligt. Tror det blir så mycket lättare när båda äter samma mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar